08 February 2011

ujan lebat....ngn bnjir............

salam sume..dah lm aku xupdte blog aku ni kan..hehe..cuti la kt kan..yela umh aku mn la ada internet..xmmpu lg nak psg..tnggu aku da keje ea aku psgkn kat umah aku nty..ok ..kali ni aku nak story psl bnjir..sbnrnya sblum ni, thun 2006, daerah aku pnh bnjir gak..tpi kali ni thun 2011 lagi truk ar..pastu kena time aku kat umah lak tu..haha..

nak dijadikan crita kan..time ujan lebat tu ari sbtu..hingga la hari ahad..akk ada kat kg time tu coz ada keje ckit..tpi nsib bek la time tu akk aku smpt blik KL..sbb aper..??...sbb jmptn kg aku runtuh lg utk kali yg ke-3..ish2...mmg truk la..yang aku ni risau la coz naty mcm mn aku nak blik u kan..lg truk nyer kan, air ngn elektrik kat umah xde...huhu..sedih jgn citer la kan..huhu..mndi, solat sume pkai la air ujan yg tlh mak aku tadah..sian gila time tu tau. mcm org sush je rs..mnguji thap keimnn ku..hehe..=)..tpi alhamdulillah. ari rabu jmbtn tu dpt dibuat..itu pn smntr je..tentera yg wat kan..nak tgk mcm mn jmbtn tu..??..meh...ada gambar sgmt yg ditnggelmi air gak


jalan yg runtuh, jalan utama ke redong
                                                  

ini jln nak ke terminl Segmt
                                                    
sakan, nagoya pn habis tengelam
                                                       
  pmndgn dri jmbtn redong
                                                                          
  jambatn runtuh lagi kat kampung aku kli ke-3
                                                        

sungai segamat
                                                        
laluan masuk ke redong pn bnjir







 tentera yg wat kan jmbtn smntr ni..

No comments: