26 March 2011

kebaikan earth hours

sebenarnya dah lama aku nak cakap psal benda ni...dah lama aku rasa kempen Earth Hours ni dibuat..sejak aku matrik dulu lagi...dan selama 2tahun ni la juga, aku akan tutp lampu selama sejam kan..??, kononnya untuk menyokong la kempen ni...tapi kan sebenrnya.....



ape agaknyer faedah nye kan kalo kita tutp lampu selama stu jam..??..lectuter aku kta , memg la dapat menyelamatkan bumi...tpi sebenrnya kan bila kita tutup lampu selama sejam , and then kita bukak semula sama la ngan kita telah guna elektrik selama 6jam..korang paham tah maksud aku..??maksudnya kan, nak on semula elektrik coz kita tutp elektrik selama sejam tu sama la ngn kita telah mengunakan elektrik selama sejam..
wah2, aku cakap dah berbelit- belit la pulak..hahahaha...
xpham nty tanya ea..hehe...mybe kita ada cara lain utk selamtkan bumi kita ni...conth macam kat u aku la ni sekarg, kitaorg student tak dibenrkan pakai polisteren...mybe tu blh selamtkan bumi..so korg pk la sendiri ok...

               
 

No comments: