08 April 2011

Berita Baik Dan Kurang Baik


Untuk pengetahuan korang, aku amek cos Sains Matematik Industri..so kitaorg diwajibkan amek lat.industri selama 10minggu dari 16 mei hingga la 22 julai 2011..banyak kali dah sebenarnya aku apply benda ni, dari bulan 12 haritu..smpai la fasa ke 3 aku apply ni,
“sukacita dimaklumkan bahawa Kementerian ini(Kementerian Perdagangan Antarabgsa & Industri,Malaysia)MITI, ini bersetuju menerima pelajar tuan untk mnjalani praktikal di Pej MITI Wilayah JB yg akn bermula pada 16 mei -22 julai 2011 iaitu Cik Nor Hazwani bt.Mohammad No kad pengenalan ********”…
akhirnya adalah jugak stu yang tersangkut.. memang la happy kan, sape tak epi kan dapt LI,benda yg ditnggu smpai pening dah kepala nak mohon ape lagi supaya diorg trima surat permohonn aku utk wat LI kat tmpt diaorg…lm kot aku tnggu benda ni..Tapi mslhnya , aku dapat kat JB weh…xde elaun aku xkisah la kan..ni xde penempatan,tempat tinggl… aku nak duk mana kat JB ni weh..??..help me..!!!...aku dah try tel HQ dia kat KL tapi xdapat…xpe2..aku akan try lagi…doakn aku dapat wat kat KL ea..amin…
lagi satu aku nak story pasal ketidak sopann seorang mak cik ni…nama ****,dari fakulti ****…sepatutnya dah tahu dia tu kerja ngn org ramai ngn mahasiswa mcm kitaorg ni,kena lah selalu manis muka..kitaorg ni ada perasaan ea..jgn la “kalo nak ckp, ,marah tu sampai satu aras blh dengar kan..”bak kat kawan aku la..kitaorg ni still lagi bermanis muka sbb kitaorg hormatkn si makcik dia ni…ish aku belum habis ckp lagi dia dah ptong..pastu bila cakap muka macm apa lak akn..ish, mmg xde adb lgsung..aku phmla dia tu kena jmpa pelajar setiaphari, penat kan…tapi ……akk lagi sorg kat kauter lain tu ok je layan kitaorg tau..wlau setiap minggu kitaorg dtg tny pasal LI ,tpi dia jawab ok jer..xde ar nak wat muka, nak marah ke ape…tolg la weh..sjk aku msuk sini kot dia memang mcm tu, klo xmarah memang xsah…..seriusly, kitaorg memg xingin nk jumpe makcik tu, kena sembur je selalu…tapi apa2 pasal akademik, nak daftr subjek mmg kena jmpe dia…rasa nak bg surat layang je tau..uishhh…adakah kitaorg kena bersabar lagi setahun..????????????
sekian, terima kasih…
BERKHIDMAT UNTUK FAKULTI
1 MALAYSIA, PELAJAR DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN
SABAR SEPARUH DARI IMAN

No comments: