07 March 2012

Klinik Kerajaan?


minggu lepas balik rumah ..ingatkan dalam hati nak wat kerja 2 in 1..aku nk cek darah sambil menyelam minum air lah kan.....dulu aku pernah pergi klinik  kat A sebab nak wat benda yang sama la..tapi disebabkan kesilapan teknikal, darah aku tak dapat nak proceed..aduhai, sian mak aku hantar aku ke klinik tapi tak tahu resut dia apa..aish..lain kali abg MA(medical assistant) cakap la dan explain la betul2..saya ni bukan tahu pun procedure dia macam mana nak amek darah..

pastu dah la ponteng kelas hari Isnin haritu tapi malang nyer..selepas tunggu lama la juga...MA tu cakap "kitaorang amek darah cuma hari Rabu jer dik"..datang balik hari Rabu yer"..abg, saya belajar lagi, hari ni nak balik u dah la..

"kalo macam tu, awak buatlah kat klinik berdekatan u awak..kan banyak.."..kalo la ada klinik kerajaan berdekatan u aku tak payah la aku datang situ..aish..membazir masa aku tang situ kan..

lagi satu yang aku geram kan, kenapalah masa kat kauter pendaftaran tu nurse2 kat situ tak bagitahu awal2 yang amek darah cume boleh dibuat pada hari rabu sahaja..tak kan la diorang tak tahu kot pasal benda2 tu..tanya macam2 kat aku nape datang klinik semua bagai..dah la mak aku nyer riso pasal benda ni..tak pasal2 pas keluar jer jumpa MA tu aku muka masam cakap kat mak aku..sian mak aku..

tak pasal2 my incik MA kena membebel ngan aku pasal benda ni..iyalah dia kan MA gak..huhu...aku membebel la pasal tak puas hati..tapi aku tahu tak semua klinik kerajaan macam tu..

p/s: sayang kat mak..thanks mak sanggup teman orang...bawak org..insyallah suatu hari nanty..........

No comments: